Zo werken wij

De medewerkers van CPC:

  • hebben veel vak- en ervaringskennis
  • kunnen goed luisteren en doorvragen
  • zijn niet bang zijn om te confronteren
  • kunnen goed met weerstand omgaan
  • kunnen mensen enthousiast en blij maken
  • kunnen mensen in contact brengen met zichzelf en anderen

In de trajecten wordt van iedere deelnemer gevraagd:

  • om eerlijk, open en respectvol naar zichzelf en anderen te kijken
  • aan de slag te gaan met persoonlijke leervragen
  • de ‘plek der moeite’ te betreden en deze te onderzoeken
  • verantwoordelijkheid te nemen voor zijn eigen leerproces
  • namens zichzelf te spreken

CPC baseert zich op de ‘grote theorieën’:

  1. Hechtingstheorie (Riksen-Walraven): verbonden relaties.
  2. Attributietheorie (Weiner & Dweck): toeschrijven succes en falen.
  3. Zelf Determinatie Theorie (Deci & Ryan): motivatie / psychologische basisbehoeften.
  4. Perspectief nemen (Laevers): verplaatsen in de ander.

CPC hanteert als ‘werkmodel’ Theorie U van Scharmer.

Onze uitgangspunten zijn:

  • Als we samenwerken zijn we partners en is iedereen verantwoordelijk voor een goede opbrengst.
  • Onderwijs en opvoeding zijn onlosmakelijk verbonden met het leven zelf.
  • We werken vanuit gedeelde waarden, waarbij verbondenheid ons morele kompas is.
  • Goed contact, gaat voor een contract.